Geoblog.pl    asku88    Podróże    Indie -02.2oo9-07.2009    Agra i Taj Mahal ;)

Agra i Taj Mahal ;)

Indie
Indie, Āgra

Arrival at Agra.
uff.
Already we are in Agra.
I feel happy.
From beginning im waiting for this place, i think like everyone hehe
I'm waiting for Taj Mahal.

But we start from places like :

Agra Fort - ( zaczerpnięte z wikipedia ) - ' Czerwony Fort jest w istocie zespołem budowli zamkniętych wewnątrz potężnych, czerwonych murów zewnętrznych o wysokości do 20 metrów i łącznej długości około 2,5 kilometra. Obecnie do wnętrza fortu wchodzi się przez bramę Amara Singha, zwaną również Bramą Lahore (jedną z dwóch istniejących; drugą z istniejących jest Brama Delhi). Wewnątrz znajduje się szereg budowli, głównie o charakterze pałacowym, w tym:

Moti Masjid (Meczet Perłowy) - wykonany z marmuru, uważany za jeden z najpiękniejszych meczetów Indii,
Diwan-i-Am (sala audiencji publicznych) - miejsce, w którym przyjmowano poddanych,
Diwan-i-Khas (sala audiencji prywatnych) - w tym miejscu władcy mogolscy przyjmowali dygnitarzy i zagranicznych gości. W tym miejscu znajdował się słynny Pawi Tron, przeniesiony później do Delhi, a następnie do Iranu,
Khas Mahal - (Pałac Dżahangira) prywatna rezydencja władców mogolskich, zbudowana przez Akbara dla syna,
Shish Mahal (Pałac Luster),
Nagina Masjid (Meczet Klejnotu).

Z tego fortu tak pięknie wyglądał z daleka Taj Mahal, ale akurat była mgła ;( i Taj Mahal nie był dość wyraźny..

_______

Wreszcie po zwiedzaniu Agra Fort pojechaliśmy do Taj Mahal ;) W drodze nasz super przewodnik zaznaczył, że każdy musi zapłacić 10 rupi, i to Jego słowa : ' But ours Miss 750 rupies ' i oczywiście każdy w śmiech i do Saia : współczuje stary hehe.. tylko Ja jako jedyna z grupy zawsze musiałam płacić więcej i każdy zawsze gratulował Saiowi ( taaa nie wiem czemu ;P ) yhh takie życie Polki ;)

Pierwsze zdumiewająca była strasznie długa kolejka. Kobiety i mężczyźni byli oddzieleni. Koleżanki z autokaru o mnie zadbały. Przyszedł przewodnik i dał mi pocztówke, wodę i buty ( takie jak w szpitalu - później się pytam Saia, a po co te buty ? hmm podobno foreigners często je ubierają ) Męska kolejka szybko szła, ale damska hmmm stałyśmy i stałyśmy .. Wreszcie przeszłam, kobieta - security kazała mi tylko pokazać co mam w torebce, a tam tylko aparat i dodatkowe baterie..

Weszliśmy przez brame, Sai już na mnie czekał .. Dałam wodę koleżance, bo ja już miałam i poszliśmy z Saiem zobaczyć to ' cudo ' , które każdy, który wyjeżdża do Indii musi zobaczyć ..

wchodzimy w ciemnośc i wychodzimy z bramu i widzę TAJ MAHAL, tak jakby wyłaniał się z tej ciemności... pięknie to wygląda... piękny widok .. pierwsze stałam i patrzyłam ,, każdy mnie przepychał i szedł dalej, ale ja stałam dalej ..

Nie wiedziałam, że będę, aż tak zachwycona. Na prawdę godna podziwu budowla i pięknie wykonana .. Taj Mahal jest wyjątkowy i jedyny.